O inwestycji
Projekt w liczbach

Dlaczego?
Obecna infrastruktura przesyłowa Odcinka Pomorskiego, pomimo rewersyjnego charakteru, stanowi jedyną arterię. Z uwagi na brak zastępowalności jest najsłabszym ogniwem systemu transportu rurociągowego ropy naftowej. Z tego powodu konieczne jest stworzenie infrastruktury o charakterze redundantnym, która stanowić będzie dodatkowe zabezpieczenie dla transportu ropy naftowej na Odcinku Pomorskim.
Dbamy o bezpieczeństwo energetyczne kraju

Planowana trasa rurociągu ropy naftowej na odcinku Płock-Gdańsk biegnie wzdłuż istniejącej I nitki rurociągu przez
9 powiatów, na terenach następujących gmin:
województwo mazowieckie: Słupno, Radzanowo, Bielsk, Gozdowo, Mochowo, Szczutowo, Sierpc,
województwo kujawsko-pomorskie: Rogowo, Rypin, Osiek, Brodnica, Bobrowo, Jabłonowo Pomorskie, Świecie nad Osą, Łasin,
województwo pomorskie: Gardeja, Kwidzyn, Ryjewo, Gniew, Pelplin, Subkowy, Tczew, Pszczółki, Suchy Dąb, Cedry Wielkie, Pruszcz Gdański, miasto Gdańsk.
Główne założenia
- Lokalizacja w bliskiej odległości I nitki.
- Praca dwukierunkowa, niezależnie od I nitki rurociągu.
- Możliwość przekierowania ropy naftowej w sytuacjach awaryjnych z jednego rurociągu do drugiego oraz możliwość przesyłu surowca przez „połączone obie nitki”.
Oprócz budowy rurociągu w zakres projektu inwestycyjnego wchodzi także przebudowa istniejącej infrastruktury obiektowej, w tym:
- Baza Miszewko Strzałkowskie – budowa nowej pompowni,
- Baza Gdańsk – rozbudowa pompowni,
- Stacje Pomp Pelplin, Rypin – budowa nowych pompowni,
- Stacja Pomp Łasin – rozbudowa pompowni,
- Stacje zasuw – rozbudowa 17 istniejących stacji zasuw i budowa 2 nowych stacji w rejonie przekroczenia rzeki Wisły (SZ Jarzębina gm. Ryjewo i SZ Polskie Gronowo gm. Gniew).